.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح جدید تل‌آویو برای رهایی از دست السنوار و محمد الضیف
تل‌آویو که تاکنون با اجرای طرح‌های ترور متعدد و بمباران هشتاد روزه غزه، نتوانسته رهبران نظامی حماس را حذف کند، به فکر تبعید آن‌ها به کشوری دیگر افتاده است.
طرح جدید تل‌آویو برای رهایی از دست السنوار و محمد الضیف

منابع رسانه‌ای صهیونیستی ادعا می‌کنند که تل‌آویو در حال بررسی گزینه‌ای جدیدی در خصوص سرنوشت دو فرمانده اصلی نظامی حماس در غزه است. «تایمز اسرائیل» به نقل از منابع آگاه مدعی شد که تل‌آویو گزینه عدم ترور رهبر حماس در غزه یحیی السنوار و فرمانده کتائب القسام محمد الضیف و اعطای نوعی مصونیت به آن‌ها برای مهاجرت به کشوری دیگر در قبال آزادی اسرای خود را بررسی می‌کند. در حالی که به گواه «مایکل کوبی» بازجوی السنوار در دوران اسارت، تل‌آویو به خوبی می‌کند که وی بر ضرورت «نابودی اسرائیل ایمان دارد، تسلیم‌پذیری در قاموس او جایی ندارد و تا آخرین گلوله خواهد جنگید».

 

این روزنامه به نقل از تلویزیون اسرائیل نوشت که منابع اسرائیلی که خواستند نامشان فاش نشود، تاکید دارند که فرماندهان امنیتی و سیاسی در حال بررسی این موضوع هستند، ضمن این‌که تا به این لحظه، پیشنهاد ملموس دیگری در این خصوص طرح نشده است و تل‌آویو همچنان بر اهداف عملیات نظامی خود در جنگ غزه که نابودی حماس و قدرت نظامی آن و از هم پاشیدن رهبری این جنبش تاکید دارد. 

 

تایمز در حالی ادعای تبعید این رهبران حماس به خارج از کشور را طرح می‌کند که از سال ۲۰۱۱ تاکنون اسرائیل بار‌ها وعدهٔ شکار و حذف یحیی السنوار و الضیف را داده و طرح‌های ترور متعددی را علیه آن‌ها آماده و اجرایی کرده که تا به امروز ناکام بوده و حال با گذشت ۸۰ روز از جنگ غزه و ناکامی در تحقق اهداف اعلامی، به دنبال کوچاندن آن‌ها به خارج از غزه با هدف دستاوردسازی است. اما السنوار که در آستانه ۶۰ سالگی قرار دارد، در تمام این سال‌ها به شکل آزادانه‌ای در میان مردم غزه حاضر شده و اشغالگران را به مبارزه طلبیده و تاکید کرده که شهادت آرزوی اوست. 

 

در حالی که برخی رسانه‌های اسرائیلی همچنان با استفاده از تکنیک‌های قدیمی تلاش دارد افکار عمومی را فریب دهند و القا کند که رهبران حماس در موضع ضعف قرار گرفته‌اند و شاید حاضر شوند در ازای زنده ماندن، اسرای اسرائیلی را آزاد کنند، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی همین جمعه پیش طی گزارشی اعلام کرد رهبر حماس در غزه، «برنامه‌ای سازمان یافته» برای پایان دادن به جنگ جاری در نوار غزه دارد که از هفت اکتبر گذشته آغاز شده است. این برنامه «شامل عقب‌نشینی نیرو‌های ارتش به عنوان بخشی از یک توافق آتش‌بس طولانی و حفظ بخشی از گروگان‌های اسرائیلی به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی در آینده است».

 

الجزیره امروز نوشت که السنوار اخیرا در میانه زمزمه‌های تل‌آویو و میانجیگران قطری و مصری برای برقراری آتش‌بس‌های انسان‌دوستانه و موقت در غزه، در پیامی مهم و طولانی برای رئیس و اعضای دفتر سیاسی حماس در خارج از کشور، اعلام کرد که کتائب القسام نبردی شدید، خشن و بی‌سابقه علیه نیرو‌های اشغالگر به راه انداخته و ارتش رژیم صهیونیستی متحمل خسارات جانی و تجهیزاتی سنگینی شده است. القسام به راه خود برای درهم شکستن ارتش اشغالگر ادامه می‌دهد و تسلیم شروط اشغالگران نمی‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.